diumenge, 18 d’abril del 2010

L'Adeu de Supergrass










Al 12 d'Abril va apareixer la notícia. La banda d'Oxford després de 6 discs i 17 anys de carrera deia adeu a la seua trajectòria com a banda.

Els motius eren diferències musicals que els obligaven a continuar per separat. I així es, aquest 2010 Gaz Coombes i Danny Goffey han editat un disc de versions baix el nom de The Hotrats. Disc on apareixen versions de Bowie, Lou Reed, Pink Floyd, The Doors o Beastie Boys entre altres.



Sense dubte tenen bon gust a l'hora de triar cançons per a versionejar, com també tenien bon gust per a fer música que reflexara totes eixes influències musicals. El grup ja va apareixer al passat festival de Glastonbury fent versions com "Lovecats" de The Cure pero no ha sigut fins ara quan han donat la notícia de la desbandada.
Llàstima per Supergrass, encara recorde al primer videoclip que vaig vorer d'ells "Pumpking on your stereo" i que em va enganxar a la banda i a escoltar els seus discs. Fent una música molt directa i divertida als seus primers discs, i més seriosa conforme passavem els anys i els creixien les patilles. Mai perdent la facilitat per a composar singles.



Fins sempre Supergrass!

V.

8 comentaris:

juanvi ha dit...

Mai m'ha pegat per aquestos, però reconec que he escoltat cançons d'ells que no m'han desagradat per a rés. Com aquesta que has posat ací. Per cert, molt xulo el videoclip!

Bo Vicentet!!

Anònim ha dit...

Per fi se n'han adonat que no tenen res a aportar a la música i que només poden aspirar a fer versions. Molt bona notícia!

Vicent Ginestar Grimalt ha dit...

Per a gustos colors...
A mi personalment es un grup que sempre m'agradat. N'hi ha tanta gent que no aporta res a la música que es bona notícia que alguns com aquestos hagen fet carrera divertint a la gent.

Anònim ha dit...

Potser tens raó Vycenz, sobretot en això de que hi ha molta gent que està en el tinglao sense aportar res a la música.
Dels grups que manejeu vosaltres, sobretot apareguts en els darrers 15 anys, quins diries que sí han aportat alguna cosa a la música? No crec que passes dels dits de la primera mà...

Jker ha dit...

A banda del tema Supergrass, que tampoc m'afecta, la eterna polèmica (amb anònim :) ) de que la música de antes era millor, aportava més i coses d'eixes la trobe una tonteria tremenda, la questió és si t'agrada o no, no si està fet al 2010, al 2009, al 1998 o a 1978.
A mi el que m'agrada és descobrir coses, té igual de quan siguen, si son Q65, Bishop Allen o Galaxie 500. Segur que sempre sortirà algú que te diga que eres un incult, musicalment parlant, per que no coneixes a estos a aquells de no se quant. Si hi ha una cosa se certa és que, encara estiguera les 24h del dia escoltant música, seria impossible arribar a descobrir-ho tot, enrecordar-me de tot el que he provat (ni ganes), etc... i eixa és la raó per la que vaig començar el blog, per a tindre una mena de record del que descobria en cada moment, del que m'ha agradat ultimament o el que em ve al cap un dia, sense cap pretensió més. No faig valoración més enllà de dir si m'agrada més o menys.

Ahh, i el tema dels anònims no molen massa :), encara que per la forma d'escriure coneguem la zona geogràfica i ací tots ens coneguem :)

Aleee.
Joan.

Anònim ha dit...

Disculpa el tema de l'anònim; sóc Gaspar Lloret; jo no et conec a tu, així que no crec que tu em conegues a mi. Ara, també és una quedada tremenda això de "per la forma d'escriure coneguem la zona geogràfica i ací tots ens coneguem"; si fóra que estem parlant, per l'accent podries localitzar més o menys la zona, però per una forma d'escriure més o menys normalitzada... has de ser un supermàquina de la filologia, Joanker! Ara amb el meu cognom sí que podries situar-me per la Marina Baixa, més o menys, però en fi, com tu ja saps qui sóc...
Continuant amb el diàleg musical, estic d'acord amb tu i amb Vycenz en que la cosa va a gustos; el grup o l'estil t'ha d'entrar i s'ha acabat, però al que vaig és que de volta en quan apareixen crítics musicals o presentadors de programes de ràdio o líders d'opinió musical que parlen de tal o qual grup com si fóra el "sursum corda" i, no sé, crec que hi ha bastant camelo amb això. Hi ha casos com els de Green Day en el seu dia, Oasis, Los Planetas, que són ben il·lustratius; de repén, és com si hi haguera un abans i un després de l'aparició d'eixos grups en la música pop-rock. I, la veritat, per molt que m'esforce en sentir-los, no veig en quina mesura poden suposar un canvi tan substanciós. No sé, tampoc tenia l'ànim de menystenir cap orientació, però crec que quant a ritmes i melodies, no hi ha gaires canvis en els darrers ¿25 anys? llevat dels mestissatges amb el rap i el hip-hop; i potser les innovacions en el pop-rock funcionen més aviat a base de tecnologia. Bé, és una opinió, i no estic dient que no m'agrade Oasis o Pulp. Cert és que he, per falta de temps, ja no investigue gaire, però naturalment que m'agraden grups nous; ¿alguna suggerència?
Un salut

Jker ha dit...

fiuuuu, cagada, disulpa.
Respecte al tema que tractem, musicalment parlant, sempre existiran aquells que intenten generar una opinió, o dir que mola o no, i és ahí on estem d'acord, cada un es té que guiar pels seus gustos, però supose que aquestes coses arriben amb l'experiència, per dir-ho d'alguna forma. Crec que tots alguna vegada ens hem deixat guiar o influenciar per altra persona, publicació o el que siga. És com el tema d eles llistes de cada any, moltes vegades criticades però al final altres tantes vegades t'han servit per a descobrir algú que t'agrada, al meyns a mi m'ha passat.
Altre tema és l'aparició de coses novedoses, supose que cada vegada és més complicat innovar, al final tot ve de la mateixa arrel i fer coses noves sols passa pel que dius, fusionar o introduïr elements nous com la tecnología.
Ara hi ha massa coses, massa informació, i amb ella, molta morralla, però crec que tampoc és roin, l'unic que passa és que és més complicat separar la morralla del que no és.
A m'agrada quan algú em diu: coneixes a estos?, no, pues prova-los, i m'agraden :)
Ara m'ha passat amb the postmarks, gràcies a una entrevista Jorge 'Ilegal' :)
Gràcies, al final tots tenim el nostre ego i agrada que ens miren el 'blog' des de 'fora' ;)
Joan.

Jker ha dit...

Si voleu bones converses musicals, una llista de correu sense preu:

http://es.groups.yahoo.com/group/e3musica/

Joan.